Vi er stolte av å presentere vår nye kursholder Hanne Lundby. Sammen med Kaia Marie Rosseland skal hun holde, og samtidig oppgradere kurset vårt som tar for seg markedsføring og sosiale medier for studentforeninger. Vi tok en prat for å bli litt bedre kjent med det siste tilskuddet i kursholderstaben. 

SiO Foreninger: Velkommen som ny kursholder for SiO Foreninger! Du skal holde kurs i markedsføring og sosiale medier Kan du fortelle litt om deg selv og hvorfor du søkte på stillingen?

Takk for det! Jeg heter Hanne Lundby, er 23 år og har nylig tatt en bachelorgrad i kreativ Markedskommunikasjon ved Norges Kreative Høyskole. Ved siden av studiene har jeg arbeidet som Marketing Assistant i Ringnes, der store deler av jobben omhandlet digitale/sosiale medier. Årsaken til valg av studieretning og jobb er en stor interesse for nettopp markedsføring og sosiale medier.

Da jeg så utlysningen til denne stillingen tenkte jeg med en gang at dette var noe for meg! Det hørtes ut som en kjempemorsom mulighet til å utfordre og utvikle meg selv, samtidig som jeg får være med styrke foreningslivet i Oslo og Akershus. Vinn-vinn!

Hva tenker du er hovedutfordringen for studentforeninger i Oslo når det gjelder markedsføring og sosiale medier?

– Jeg ser for meg to hovedutfordringer for dette, nemlig mangel på ressurser og kunnskap. Lite penger er en åpenbar begrensning for markedsføring, men tid er samtidig en like viktig ressurs, om ikke viktigere. Videre er det varierende grad av kunnskap og forståelse for hvordan man kan/bør markedsføre seg og hvordan man kan/bør utnytte sosiale medier for å effektivisere denne prosessen. Hvordan foreninger kan oppnå sine markedsføringsmål med et lavt budsjett og begrenset med tid, er noe vi ønsker å bruke tid på i kurset.

Sammen med den andre kursholderen Kaia Marie Rosseland har du fått i oppdrag å oppgradere kurset. Faktisk skal dere lage et helt nytt kursopplegg fra scratch. Hvordan kommer dette til å bli?

– Det blir så bra! Utrolig gøy å få muligheten til å utvikle et kurs helt fra bunnen av. Jeg føler at jeg har mye å komme med, så det blir spennende å benytte kunnskap fra studier og arbeidsliv til å gjøre en forskjell for studentforeningene i Oslo.

Om du skulle sagt en ting til alle som driver med markedsføring og kommunikasjon i studentforeninger i Oslo. Hva ville du sagt da?

– Gjør et grundig planleggingsarbeid! Det er viktig å være klar over hvem man vil kommunisere til, hva dere ønsker å oppnå og hvordan dere kan differensiere foreningen. Lag en klar plan, jobb godt etter den og ikke ha som mål å gjøre som alle andre – la foreningen skille seg ut i mengden!

ikke ha som mål å gjøre som alle andre – la foreningen skille seg ut i mengden!

Hva ser du mest frem til nå som du skal lage og holde kurs for studentforeninger?

– Jeg ser veldig frem til å møte engasjerte studenter som er ivrige etter å lære noe nytt. Markedsføring og sosiale medier er temaer som ofte skaper spennende dialoger som alle parter kan lære av. Jeg håper jeg kan være til hjelp for foreningene, både under og etter gjennomført kurs!

Legg inn en kommentar

Kategori

Kurstilbud